V dnešním rozhovoru vám nový program zaměřený na investiční projekty na Slovensku představí jeho affiliate manažer Tomáš Barčík.
Můžete nám jednoduše představit vaši aplikaci? Jak se vám daří na trhu? Jaké jsou vaše cíle a vize?
Invest in Slovakia je první realitní crowdfundingová platforma na Slovensku. Specializujeme se výhradně na investice do developerských projektů a nemovitostí, na kterých se aktivně podílí naše sesterská společnost, architektonické studio a management výstavby, takže máme celý proces pod větší kontrolou včetně vyšších garancí investorům. Za první dva roky jsme vyrostli z nuly na obraty investic kolem 500.000 EUR měsíčně, máme kolem 5.000 členů v našem investičním klubu, kterým jsme vyplatili již více než 500.000 EUR na ročních výnosech. Potenciál trhu je však mnohonásobně vyšší, tudíž potřebujeme rozšířit obchodní záběr i přes jiné kanály jako např. affiliate marketing. Naší vizí je přinášet investiční produkt, který je dlouhodobě udržitelný a zapadá do současných trendů nejen ve fintech oboru.
Kdo jsou vaši typičtí zákazníci?
Máme několik zákaznických segmentů. Mikroinvestory, kteří pravidelně investují částky do 1000 EUR měsíčně, pak střední investory, kteří se pohybují kolem hranice 10.000 EUR, a VIP segment, kde částka investice do jednoho projektu přesahuje 50.000 EUR. Průřezově jde většinou o muže mezi 40 a 50 lety, ale začínají nám přibývat také ženy a mladší ročníky. Jsou to lidé, kteří mají volnou hotovost a přemýšlejí o zhodnocení se střední až nižší mírou rizika. S ohledem na aktuální míru inflace a situaci na trhu investičních nástrojů uvažují rovněž o co nejmenším znehodnocení svých prostředků, kde jim dává smysl investovat do projektů s průměrným zhodnocením cca 12,5 % p.a.
Proč jste se rozhodli pro affiliate marketing? A jaké máte pro provizní program ambice?
Affiliate marketing vnímám osobně jako skvělý doplňkový nástroj, kterým lze jednoduše posílit standardní obchodní kanály. Využíval jsem ho ve všech předchozích rolích a mám s ním dobré zkušenosti. Jako každý marketingově-obchodní kanál ale potřebuje péči a energii. Čím více toho do něj vložíte, tím více se vám vrátí. Platí to jak pro brandy, tak pro publishery. Pokud nám budou skrze affiliate partnery přibývat kvalitní leady, budeme určitě pracovat na zvyšování motivace pomocí různých provizí a bonusů.
Affiliate marketing je obecně vnímán jako další kanál typicky spíše pro produktové e-shopy nebo tzv. info produkty (vzdělávání, kurzy a podobně), v sekci investic moc affiliate programů aktivních není. V čem myslíte, že pro váš obor bude mít affil přínos?
S tím, jak se zvyšuje zájem o investování a investiční nástroje, tak se také zvyšuje procento obchodníků a obchodních modelů, které se s tímto produktem (možná službou) učí pomalu pracovat. Co bylo dříve spíše niche segmentem na okraji zájmu, to dnes představuje z pohledu publishera zajímavý přivýdělek a novinku pro návštěvníka, čtenáře, uživatele jeho webu. Vidím také větší zájem affiliate sítí, které si výše zmíněné uvědomují a nabízí našim investičním nástrojům možnost se přes affiliate partnery propagovat. Samotný AffilBox má ve svém portfoliu i další společnosti ze stejného segmentu jako jsme my v Invest in Slovakia.
Pro správu provizního programu jste si vybrali AffilBox ve variantě PRO – které detaily či funkce jsou pro vás důležité?
Velmi oceňujeme servis vašeho affiliate manažera a obecně support z pohledu zákazníka. Z pohledu uživatele na úrovni mezinárodní platformy jsou pro nás důležité funkce pro více jazyků, více měn a samozřejmě různá výše provize podle obratu a s tím související pokročilé bonusy pro partnery. Potom samozřejmě pokročilejší trackování.
Jaké provize partnerům nabízíte a máte pro ty nejšikovnější nějaké speciální bonusy?
Pro naši platformu je důležitý registrovaný a ověřený investor. Na tento milník máme nastavenou provizi tak, aby byla pro partnera motivační a odpovídala nějakému segmentovému standardu. V základu je to 600 Kč, nebo 25 EUR. Plánujeme pak speciální bonusy po dosažení určitého obratu, ale nyní jsme v začátcích spolupráce.
Jaký typ partnerů rádi uvítáte a naopak – je nějaká forma propagace, kterou odmítáte? Spolupracujete i s nováčky?
Rozhodně jsme pro zapojení všech šikovných publisherů, který pochopí smysl našeho produktu a budou s ním aktivně pracovat. Banner může být fajn ready-made řešení, ale nemusí z hlediska výkonu řešit vše. S tématem se dá pracovat i v textových výstupech apod. My si zakládáme na expertíze a profesionalitě, proto také od affiliate partnerů očekáváme jistou míru vhledu a relevance ke svému nativnímu obsahu. Nicméně kreativitě a elánu nováčků se nebráníme. Mělo by nám jít o stejnou věc, z našeho pohledu to znamená získání klienta-investora, který skutečně chce investovat, z pohledu publishera kvalitního leadu, za který dostane zajímavou provizi. Obecně se bráníme kontroverzním tématům jako extrémně volatilním a rizikovým finančním produktům, spojování s alkoholem, cigaretami, násilím, politickými tématy a pornografií. To ale jistě každého chytrého publishera napadne.
Chcete něco vzkázat (i potencionálním) partnerům?
Partnerům bychom rádi vzkázali, že naším cílem je dlouhodobá spolupráce založená na oboustranné důvěře a správném pochopením našeho produktu. U partnerů, kteří budou v rámci své publisherské role úspěšní, jsme schopni nabídnout nadstandardní bonusové podmínky. Jinými slovy, za velmi kvalitní lead rádi zaplatíme velmi kvalitní provizi včetně obratových bonusů při dlouhodobé spolupráci.