Ať v affiliate marketingu hledáte nové vody, do kterých byste se pustili, nebo s affiliate teprve začínáte, máme pro vás zajímavé niky, do kterých se budete chtít možná pustit.
Ostřílení affiláci dobře vědí, jak svůj projekt začít stavět, takže těm ukážeme příležitosti a trendy, které by se v mohly v současném roce dobře vyplácet.
Pro začínající affiláky tady máme nejen ucelený seznam nik, do kterých se vyplatí pustit, ale také se vám pokusíme ukázat, jak těžké to budete mít, abyste prorazili.
Prorazit nebude úplně jednoduché v žádném oboru, ale s tím se prostě musí v podnikání počítat.
Na toto téma máme i díl AffilBox Podcastu:
1. CBD
CBD obor má vzrůstající tendenci. Díky tomu roste počet kampaní, ale také poptávka po produktech s CBD. Ostatně produktů je poměrně velké množství druhů – oleje, kapsle, kosmetika, bonbony, inhalátory, vaporizéry, čokolády a další. Je toho vážně spousta a každou chvíli vzniká něco nového, protože je po tom poptávka.
Pohled na CBD obor v Google Trends.
Mezi nejvyhledávanější dotazy související s CBD patří:
Dotaz | Hledanost za měsíc | Obtížnost |
CBD | 13 000 | 37 |
CBD kapky | 5 400 | 33 |
cbd olej | 4 400 | 37 |
cbd olej účinky | 270 | 24 |
cbd olej zkušenosti | 270 | – |
cbd recenze | 230 | – |
cbd olej recenze | 180 | 14 |
cbd star recenze | 140 | 17 |
cbd kapky recenze | 70 | 13 |
cbd olej pro psy recenze | 50 | – |
Zdroj: MarketingMiner
Ještě drobné vysvětlení k tabulce. Hledanost se určuje za měsíc. Hledanost některých dotazů ještě není promítnutá v SEO nástroji, v tomto případě s CBD budou hodnoty o něco vyšší. Čím vyšší číslo obtížnosti, tím horší bude se prosadit v daném tématu.
Proč se do oboru pouštět?
- Jedním z hlavních důvodů je, že CBD prošlo mnoha studiemi, takže jde o látku, která skutečně působí a pomáhá na řadu problémů. Budete se tedy věnovat oboru, kde opravdu pomáháte lidem.
- Témat se dá vymýšlet neskutečné množství, takže i u webů o jedné niche bude pořád o čem psát.
- Na trhu je velké množství affiliate kampaní.
- Provize jsou 8-20 %.
- Cena produktů je ve vyšších stokorunách.
Nápad, jak v tomto oboru začít
Když si vyhledáte jednotlivé dotazy na Google, tak budete mít dojem, že není možné se mezi tolik silný webů dostat. Záleží na úhlu pohledu.
Pokud budujete velký obsahový web s různými tématy, tak to budete mít složitější. Pokud ale vybudujete web zaměřený pouze na CBD tématiku (web o jedné niche) a dobře si rozmyslíte jeho obsahovou strukturu, tak máte jistou šanci prosadit se mezi silnými weby.
Určitě udělat srovnávací stránku Nejlepší CBD produkt a k ní vytvořit sérii užitečných článků o CBD, o tom jak může pomoci, na webu také nesmí chybět recenze jednotlivých produktů.
Seznam zajímavých kampaní:
2. Domácí zvířata
Říká se, že lidé jsou ochotni utratit nejvíce peněz za děti a pak hned za domácí mazlíčky. Tato nika je zajímavá zejména kvůli množství produktů, které na trhu jsou.
Tím nemyslíme pouze krmivo a pamlsky, ale jsou tu také různá pojištění, potravinové doplňky, kurzy, hračky nebo výbava jako obojky, oblečení a podobně. Pro domácí mazlíčky je toho k mání opravdu mnoho, ale kdo pomůže lidem s výběrem toho nejlepšího na trhu?
Pohled na domácí mazlíčky podle Google Trends.
Mezi nejvyhledávanější dotazy související s domácími mazlíčky patří:
Dotaz | Hledanost za měsíc | Obtížnost |
chladící podložka pro psa | 4 800 | 69 |
pelíšek pro psa | 4 300 | 38 |
pelech pro psa | 4 100 | 38 |
obojek pro psa | 3 600 | 37 |
postroj pro psa | 2 500 | 47 |
klec pro psa | 2 100 | 57 |
bouda pro psa | 1 800 | 32 |
jméno pro psa | 1 500 | 10 |
kotec pro psa | 1 400 | 35 |
pro psa | 1 300 | – |
obleček pro psa | 1 100 | 37 |
vodítko pro psa | 770 | 32 |
obojek pro štěně | 140 | – |
kvalitní granule pro štěně | 90 | 16 |
škrabadlo pro kočky | 5 600 | 49 |
granule pro kočky | 3 400 | 58 |
škrabadla pro kočky | 1 900 | 48 |
přepravka pro kočky | 1 700 | 48 |
hračky pro kočky | 1 600 | 38 |
kapsičky pro kočky | 1 500 | ? |
útulek pro kočky | 1 300 | 14 |
stelivo pro kočky | 1 300 | 46 |
pelíšek pro kočky | 1 200 | 68 |
fontána pro kočky | 1 100 | 46 |
Zdroj: MarketingMiner
Pozor
Ačkoliv jsou zde vysoká čísla obtížnosti, tak to nutně nemusí znamenat, že se s novým projektem ve výsledcích vyhledávání neprosadíte. Jednak jsou výsledky vyhledávání (SERP) obsazené e-shopy, takže se tam místo pro obsah/recenze najde, a největší konkurencí jsou zde zejména velké recenzní weby.
Nicméně s projektem zaměřeným pouze na zvířata máte šanci udělat lepší obsah i promyšlenější strukturu webu a interního prolinkování.
Proč se do tohoto oboru pouštět?
- Konkurence nemá příliš propracovaný obsah.
- Velký počet affiliate kampaní na trhu.
- Inspirace na obsah je mnoho a stejně tak témat, pro která je možné tvořit obsah.
- Provize jsou od 4-8 %. U speciálních produktů jsou vyšší.
Jak v tomto oboru začít?
Tato tématika je vhodnější pro nadšence, chovatele a milovníky zvířat. Určitě je lepší postavit projekt na jednom druhu zvířat a případě, že to bude fungovat, tak přidávat obsah věnující se dalším druhům zvířat.
Samozřejmě záleží na tom, jaké máte finanční a časové možnosti. Dávejte si dobrý pozor na cenu produktů, protože u produktů za pár stokorun budete mít provizi v nižších desítkách korun. To není moc, pokud nebudete mít velkou návštěvnost (traffic), který by vám dělal větší obraty. V první řadě si dobře rozmyslete, čemu se chcete věnovat, o čem budete psát.
Je to stejné jako u jiných affiliate projektů. Nejlépe budou fungovat srovnávací stránky typu Nejlepší xxx pro psa. K nim můžete vytvořit podpůrné recenze a sérii informativních článků.
Jak už jsme psali, tak si dejte pozor na to, čemu se budete věnovat. Chovatelé sice mohou vyhledávat nejlepší granule pro psa, ale také je zajímá nejnižší cena, takže vám pravděpodobně utečou na srovnávač zboží, a neprokliknou se přes vás do e-shopu.
Je potřeba najít ideální produkty a okolo nich stavět úspěšný projekt.
Seznam zajímavých kampaní:
3. Alkohol
Alkohol je v Čechách a na Slovensku poměrně neprobádaná oblast. Donedávna tady nebylo mnoho kampaní, se kterými by dávala spolupráce smysl. Z toho důvodu je zde menší, ale o to silnější konkurence. V současné době zde také není velký počet kampaní, ale už je jich o něco více, což je dobře, protože kdyby jedna skončila, tak naskočíte do jiné. Alkoholu je mnoho druhů a různých kvalit. Z toho důvodu potřebují čtenáři pomoci s výběrem.
Trend nejznámějšího alkoholu podle Google Trends.
Mezi nejvyhledávanější dotazy související s alkoholem patří:
Dotaz | Hledanost za měsíc | Obtížnost |
pípa na pivo | 2 300 | 30 |
zelené pivo | 1 300 | 51 |
chlazení na pivo | 1 200 | 40 |
nejlepší pivo | 130 | – |
recenze piv | 90 | – |
irská whisky | 380 | 22 |
skotská whisky | 270 | 32 |
Nejlepší whisky | 160 | – |
trebitsch whisky recenze | 70 | – |
nejlepší skotská whisky | 60 | – |
nejlepší whisky žebříček | 50 | – |
mcilroy whisky recenze | 30 | – |
rum recenze | 110 | – |
jogaila rum recenze | 90 | – |
rum republica recenze | 80 | – |
bumbu rum recenze | 80 | 19 |
Zdroj: MarketingMiner
Pozor
Rešerše klíčových slov je velice zjednodušená. Alkoholu je opravdu hodně druhů a stejně tak i různých jeho výrobců. Samozřejmě tohle všechno čtenáře zajímá. Zajímají je recenze konkrétních lahví, chtějí vědět více informací o samotném druhu alkoholu a chtějí se dozvědět, co dalšího výrobce produkuje.
Proč se do oboru pouštět?
- Alkohol je sice metla lidstva, ale lidé si ho rádi kupují, rádi si dopřávají prémiový alkohol a alkohol je dobrý třeba jako dárek. Prostě je tady velká poptávka.
- Témat obsahu a forem jeho zpracování se dá vymyslet mnoho. Nápady vám nejspíš nedojdou.
- Na trhu je několik kampaní a mluví se o dalších.
- Provize 4-9 %.
- Cena produktů je ve vyšších stokorunách až několika tisíců.
Jak v tomto oboru začít?
Určitě se zde nabízí vytvářet srovnávací stránky typu Nejlepší druh alkoholu, ale také samostatné recenze konkrétních lahví.
Tento obor je poměrně specifický, takže je možnost pasovat se zde na jakéhosi influencera. Tím budete budovat svůj osobní brand, který vám později může posloužit pro ovlivňování cílového publika prostřednictvím sociálních sítí.
Určitě si dejte pozor na výběr druhu alkoholu a konkrétních produktů. Pokud se dá něco sehnat v supermarketu, tak se to o něco hůře prodává na internetu, protože koupě v kamenném obchodě vyjde většinou levněji.
Pozor také na cenu produktů. Pivo je sice velmi hledané téma, ale jeho cena je poměrně nízká, takže 6 Kozlíků vyjde na 140 Kč a z toho je provize třeba 10 Kč. To je žalostně málo, ale prémiových pivech a pivních speciálech je to lepší.
Seznam zajímavých kampaní:
4. Cyklistika
Češi jsou prý národem cyklistů a kupodivu tady nemáme pořádný affilácký projekt zaměřený cyklisty. Přitom je to vděčné téma, protože lidé si kupují kola po celý rok a investují do nich vysoké částky. Další peníze pak investují do výbavy, oblečení, doplňků stravy, úrazových pojištění a podobně. Je to další z oborů, kde je vysoká poptávka a mnoho produktů. Zákazníci e-shopů si nevědí rady s výběrem, takže je potřeba jim pomoci se rozhodnout.
Pohled na cyklistiku v Google Trends.
Mezi nejvyhledávanější a nadějné dotazy v cyklistice patří:
Dotaz | Hledanost za měsíc | Obtížnost |
jak vybrat kolo | 560 | – |
horské kolo | 11 000 | 28 |
dětské kolo | 6 500 | 46 |
kolo štěstí | 6 000 | 50 |
silniční kolo | 4 200 | 18 |
moje kolo | 4 200 | 57 |
helma na kolo | 4 000 | 37 |
celoodpružené kolo | 3 500 | 10 |
držák na mobil na kolo | 3 500 | 38 |
dámské kolo | 3 400 | 38 |
zámek na kolo | 2 300 | 39 |
světlo na kolo | 2 300 | 37 |
kolo specialized | 2 300 | 20 |
tachometr na kolo | 2 200 | 56 |
nejlepší platformy na kolo | 100 | 2,00Kč |
nejlepší horské kolo do 30000 | 90 | – |
nejlepší světlo na kolo | 80 | – |
nejlepší zámek na kolo | 80 | – |
nejlepší pláště na horské kolo | 80 | – |
nejlepší tachometr na kolo | 80 | – |
Zdroj: MarketingMiner
Pozor
Při pohledu na výsledky vyhledávání u jednotlivých dotazů je vidět, že je v cyklistice velká konkurence. Jedná se však většinou o recenzní weby, které recenzují kdejaký produkt. S projektem zaměřením pouze na cyklistiku je velká šance stát se jedničkou na trhu a důvěryhodnou značkou.
Proč se do tohoto oboru pouštět
- Konkurence zde je, ale nemá dokonalé weby.
- Velké množství druhů produktů.
- Velká poptávka po produktech.
- Dostatečný počet kampaní různého druhu. Projekt je možné diverzifikovat různými tématy.
- Produkty jsou většinou v cenách za vyšší stokoruny až tisíce.
- Provize 2-8 % (za prodej kol jsou nejnižší, oblečení nejvyšší).
Jak v tomto oboru začít?
Při pohledu na kolo za 50 000 Kč vás určitě okamžitě napadne psát o kolech. Ačkoliv jsou provize nižší, tak pořád mohou dělat pěkných pár stovek za jednu konverzi. Problém je v tom, že takových konverzí mnoho nepřijde.
Samozřejmě je dobré zde podchytit témata jako Nejlepší MTB do 30 000 Kč, ale lukrativnější mohou být témata související s výbavou, stravou a oblečením pro cyklisty.
Hodně zajímavá mohou být kola pro děti. Obzvláště pak první kola pro začínající malé cyklisty. Tady totiž většinou není potřeba takové kolo zkoušet, protože se zde příliš neřeší geometrie posedu a brzdící nebo přehazovací technika. Rodiče řeší hlavně váhu a pak design.
Seznam zajímavých kampaní:
- Bikeplan.cz – 10%
- ScootShop.cz – 5%
5. Ekologická domácnost a bio produkty
Lidé stále více uvažují o tom, jak mají být šetrnější k přírodě a životnímu prostředí vůbec. Okolo ekologického životního stylu vzniká mnoho produktů různého zaměření. Nejde pouze o úspornou elektroniku, ale také o oblečení, ekologickou kosmetiku, vybavení pro domácnost, pleny a jiné věci pro děti.
Vedle toho jsou také speciální bio potraviny a jiné bio věci. Dobré je, že v tomto segmentu neustále vznikají nové věci, které šetří planetu a které lidé kupují. A zase je tu to dilema: kdo jim pomůže vybrat?
Pohled na určitý eko segment přes Google Trends.
Mezi nejvyhledávanější a nadějné dotazy v ekologické domácnosti patří:
Dotaz | Hledanost za měsíc | Obtížnost |
přírodní kosmetika | 3 200 | 61 |
menstruační kalhotky | 5600 | 62 |
prirodni kosmetika | 550 | 52 |
eko pleny | 180 | – |
česká přírodní kosmetika | 180 | 38 |
přírodní dekorativní kosmetika | 180 | 43 |
přírodní kosmetika na vlasy | 160 | 38 |
eko brčka | 150 | 8 |
ekologická drogerie | 80 | 48 |
Zdroj: MarketingMiner
Pozor
Z Google Trendů a ze samotné tabulky vyhledávacích dotazů můžete mít poměrné zklamání z celého oboru. Nenechte se však zmást. Toto jsou jen základní data. Lidé eko produkty příliš nehledají jako eko produkty, ale jako konkrétní produkt.
Do tabulky jsme dali jako ukazatel třeba menstruační kalhotky. Takhle je to se všemi eko produkty, takže je potřeba udělat si dobrou analýzu klíčových slov, která dokáže podchytit ekologické produkty, které lidé hledají obecnějšími výrazy.
Proč se do oboru pouštět?
- Velký počet kampaní, kterými je možné projekt diverzifikovat.
- Přispíváte k záchraně planety, protože budujete něco, co změní lidské přemýšlení.
- Témat a produktů je nepřeberné množství. Pořád bude o čem psát.
- Provize okolo 8 % (záleží na produktech).
Jak v tomto oboru začít?
Tento obor je specifický, ale určitě se zde uchytí recenze i srovnávací stránky. Přesný koncept projektu vám nedáme, protože záleží na tom, jak jej budete chtít vy sami pojmout. Je to zase nika, ve které se budou nejlépe cítit eko nadšenci. V takovém případě je dobré budovat vlastní značku a možná se stát influencerem.
Nebáli bychom se vytvořit projekt, který se zabývá ekologickou domácností. Pokud jste nadšenec do podobné tématiky, tak můžete ukazovat vlastní kroky, které doma děláte a tím získáte unikátní obsah a punc kvality. Do začátku je dobré začít užší tématikou a okolo té stavět obsah, teprve potom se pouštět do dalších vod.
To tedy v jednoduchosti znamená pokrýt dokonale téma úspory energií v domácnosti a pak přejít na ekologický úklid. Možná se budete divit, kolik produktů vám může v domácnosti pomoci s úsporou energií.
Seznam zajímavých kampaní:
- Econea – 4-14 %
- Potravinyarax – 8 %
- BioOrganica – 10 %
- Organikk – 10 %